رادیو اگر

مردانه اگـــــــــــر بایستیم ؛ پــیــــروزیــــم.

رادیو اگر

مردانه اگـــــــــــر بایستیم ؛ پــیــــروزیــــم.

نامه کروبی

مهدی کروبی نامه تندی به شورای نگهبان نوشت: 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی
سلام علیکم
شما فقها و حقوقدانان گرامی در جایگاهی قرار گرفته اید که برآمده از مجاهدت ملت شریف ایران و ابتکار رهبر فقید انقلاب و اجتهاد علما و روشنفکران منتخب مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی است. نمایندگان ملت در این مجلس به شرحی که در مشروح مذاکرات آن آمده است - و برخی از ایشان در قید حیات و از مراجع تقلید هستند – از این حیث نظارت بر انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کردند که نگران تکرار تجربه دخالت دربار و ساواک در انتخابات در رژیم گذشته بودند و گمان میکردند با امکان تکرار تجربه دیکتاتوری در نهاد ریاست جمهوری باید نظارت بر انتخابات را به جمعی از فقها و حقوقدانان مستقل و بیطرف واگذار شود تا به نام دموکراسی، دیکتاتوری به وجود نیاید.

در سی سال گذشته هرگز اهمیت این نکته کلیدی در تدوین و تفسیر قانون اساسی تا این حد مورد توجه قرار نگرفته بود که امروز مورد توجه قرار گرفته است چراکه اکنون زمان انتخاب شورای نگهبان است. متاسفانه به هر دلیل انتخاباتی برگزار شده است که در اثر کم دقتی ها و سوءاستفاده ها و باوجود فیلترهای متعدد، اکثریت قاطعی از ملت ایران نسبت به نتیجه اعلام شده برای انتخابات معترض هستند و برای بطلان این انتخابات دهها دلیل دارند که برخی از این ادله از حد سند و مدرک (که توسط نامزدهای سه گانه به شورای نگهبان ارائه شده) گذشته و به حد شیاع رسیده است.

سوءاستفاده برگزارکنندگان انتخابات از موقعیت خود در دولت، دخل و تصرف در رای صندوقها و وعده و وعیدهای غیرقانونی و شبه قانونی، اتهام پراکنی و پرده دری تنها پرده هایی از این اتهامات هستند که تفصیل آنها در شکایت اینجانب به شورای نگهبان آمده است. اگر شورای نگهبان به سیاق گذشته خود عمل کند که به بهانه یک شام و میهمانی و یا دادن چند قلم جنس از سوی یک نامزد راهیابی به مجلس در یک حوزه انتخابیه کوچک یا دخالت یک فرماندار، انتخابات را باطل اعلام می کرد اکنون با این وعده های بزرگ و سوءاستفاده های بزرگتر و توزیع پول از سوی مقامات بزرگتر اگر شورای نگهبان کاری کمتر از ابطال کند در حقیقت مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

قصد من تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان نیست. من به قانون عمل میکنم و باوجود برخی باورها درباره عدم بیطرفی نهادهای داوری کننده انتخابات هنوز امیدوارم شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کند و این انتخابات را باطل اعلام کند.

اعضای محترم شورای نگهبان
این نه خواست یک فرد که خواست یک ملت است. کسانی که در روزهای گذشته در اجتماعات میلیونی در خیابانهای تهران و برخی شهرستانها حضور یافتند و با کمال نجابت و صداقت با سکوت فریاد خود را به گوش شما می رسانند نه خس و خاشاک که همان امت همیشه در صحنه هستند. چگونه است که تا روز قبل از انتخابات به این جمعیت افتخار می شد و از اجتماع ملت به شور انتخاباتی یاد می شد و اکنون یا به الفاظ زشت از آنان یاد می شود یا به عوامل بیگانه نسبت داده می شوند؟ حتما به یاد دارید که محمدرضا پهلوی هم قیام مردم تبریز را در آستانه انقلاب اسلامی به توطئه بیگانگان نسبت می داد و می گفت اینان از خارج وارد ایران شده اند.

حتما به خاطر دارید که محمدرضا پهلوی مخالفانش یعنی ما و شما را ارتجاع سرخ و سیاه می نامید و BBC را عامل انقلاب اسلامی ایران می خواند. من به عنوان فردی که از سال 1341 به عنوان یکی از یاران امام خمینی برای جمهوریت و اسلامیت و آزادی در راه انقلاب اسلامی زندان رفته ام و شکنجه شده ام هشدار می دهم که توهین به ملت آتش خشم آنان را شعله ور می کند. آنان که این روزها در خیابانهای تهران تجمع می کنند اتفاقا عصاره ملتند و هیچ نیازی به نیروی خارجی ندارند و از اموال عمومی مانند اتوبوسهای دولتی و تبلیغات تلویزیونی هم برای تجمع بی بهره اند و هیچ حزب و گروهی هم توان گردآوری این همه جمعیت را ندارد. این مردم نه خواستار تغییر نظام هستند و نه اجازه هر نوع آشوبی را می دهند.

من خود در میان جمعیت شاهد بودم چگونه نظم خودجوش این ملت اجازه سر دادن هیچ شعاری را نمیداد و با خشونت طلبان مرزبندی داشت. اینان تنها یک خواسته دارند و آن ابطال انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 و برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد بدون سوءاستفاده از امکانات دولتی است. این انتخابات زیر نظر همین نهادهای فعلی برگزار خواهد شد و در آن هیچ چیزی جز یک رئیس جمهور تعیین نخواهد شد و معنای آن نیز هیچ چیزی جز تمکین نظام به رای ملت نخواهد بود.

اعضای محترم شورای نگهبان
شما مهمترین ظرفیت قانونی در اصلاح این وضع هستید که می توانید با کمترین هزینه، خواست ملت را برآورده سازید. مبادا با ناامیدی ملت از شورای نگهبان آن نگرانی تاریخی امام خمینی محقق شود که فرموده بود: مبادا روزی ملت علیه شورای نگهبان به خیابانها بریزند.

اعضای محترم شورای نگهبان
متاسفانه تخلفات این دولت در برگزاری انتخابات 22 خرداد 88 در این روز نه تنها تمام نشد بلکه پس از آن با وجود جو التهاب و اعتراض در جامعه بر روی آتش خشم ملت نفت ریختند. مردم را خس و خاشاک خواندند، با چماق و قمه به اجتماعات مسالمت آمیز و آرام آنان حمله کردند، با مهندسی آشوبها آنها را به نام ملت نوشتند، به کوی دانشگاه حمله کردند، به شکل لباس شخصیها وارد خانه های مردم شدند، اعتراض ملت به دولت را اعتراض به نظام خواندند و در پناه سانسور رسانه ها و محدودیت سایتها و قطع موبایلها و پیامکها و ایجاد جو رعب و وحشت به بازداشت گسترده نخبگان و روشنفکران پرداختند تا جایی که فردی که نیازمند مراقبتهای مستمر پزشکی است و جانش در خطر است را بازداشت کردند یا پیرمرد هفتاد و چندساله ای را از بیمارستان به زندان بردند یا فرزند شهدا و جانبازان را بازداشت کردند و در میدان آزادی هم افرادی را کشتند و هم با گرفتن زیر تابوت این شهدا از آن برای خاموشی ملت استفاده کردند و این همه در حق ملتی است که در تجمعات هفته گذشته خود با تکبیر و صلوات و سکوت اعتراض خود را اعلام کردهاند. اگر شما بخواهید به عدالت رفتار کنید همین رفتارهای هفته گذشته دولت خود در ابطال انتخابات مهمترین سند است. دولتی که برپایه انتخابات مشروع به قدرت برسد به این جو رعب و وحشت چه نیازی دارد؟

اعضای محترم شورای نگهبان
با رای عادلانه درباره انتخابات و ابطال آن و برگزاری انتخابات مجدد اراده ملت را بپذیرید و بقای نظام را تضمین کنید که این به عدالت نزدیکتر است.

مهدی کروبی
29 خرداد 88

نظرات 4 + ارسال نظر
محسن 30 خرداد 1388 ساعت 04:06 http://zemestanibarfi.persianblog.ir/

درود بر ایرانی که روزی ابهتی داشت .. می آیم به سویت !!!!! کی اش را نمی دانم اگر زنده بودم

[ بدون نام ] 30 خرداد 1388 ساعت 12:22

نامه اش به شریتمداری راندیدی؟

یک ایرانی 30 خرداد 1388 ساعت 15:36

سلام دوست عزیز
وای خدا - چقدر شما ...
دارید از کسی حمایت میکنند که عامل اصلی فاصله ی طبقاتی در ایرانه.
حمایت از موسوی یعنی حمایت مستقیم از هاشمی رفسنجانی
ببین عزیزم من خودم رفسنجانی هستم و از اوضاع ملک و املاک ایشان خبر دارم
دارن پول مملکتو میخورن و به ریش من و شما میخندن
اشتباه نکنید من اصلا احمدی نژادی نیستم حتی رای هم ندادم اما داره از این موضع گیری شما و خیلی ها خنده ام میگیره دارن حقتونو میخورن و شما دارین ازشون حمایت میکنید
شاید شما هم از این بابت چیزی گیزتون بیاد ولی به کشور و مردمتان خیانت نکنید
احمدی نژاد شاید عالی نباشه اما من میگم بهتر از همه هست
ضمنا هر جا که رفتم آمار به نفع ایشون بوده
پس لطفا به کشور و مردم خیانت نکنید

یه دوست 30 خرداد 1388 ساعت 17:07

بنا به اخبار رسیده امروز صبح دومان دستگیرشد.در پی مصاحبه دومان با یه خبر گزاری امروز صبح دومان را گفتند.درسوالی که خبرنگارازدومان پرسیدکه به نظر شما برنده ین انتخابات کیست دومان گفته بود که آن شش میلیون نفری که انتخابات را تحریم کردند ورای ندادن.تا این حظه هیچ اطاعی از دومان در دسترس نیست به جز وبلگ ایشان به نشانیwww.dooman88.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد